Законодавчі зміни у використанні КЕП
З розвитком електронного документообігу та електронних довірчих послуг в Україні, КЕП набуває все більшої популярності. Сьогодні, маючи КЕП, можна отримати майже будь-яку довідку, подати документи до вишу, отримати допомогу при народженні дитини, оформити ФОП, подати декларацію про майновий стан і доходи, обмінюватися електронними документами з контрагентами, звітувати про свою діяльність до державних органів тощо.
Щоб гарантувати безпечне зберігання та використання електронних підписів, 3 березня 2020 року Кабмін ухвалив постанову № 193, яка вносить зміни до закону України «Про електронні довірчі послуги», що регулює питання використання ЕП та порядок електронної ідентифікації у нашій державі.
Ці зміни першочергово стосуються роботи держсектору, що працює із системою державних закупівель. Так, починаючи з 7 листопада 2020 року, відповідно до вимог Закону (пункт 5 розділу VII) електронний цифровий підпис (ЕЦП) для цієї категорії підприємств остаточно припиняє свою дію.
Нововведення для держпідприємств
Ці зміни першочергово стосуються роботи держсектору, що працює із системою державних закупівель. Так, починаючи з 7 листопада 2020 року, відповідно до вимог Закону (пункт 5 розділу VII) суб’єкти владних повноважень (зокрема, державні підприємства) переходять на використання КЕП, які в обов'язковому порядку повинні зберігатися на захищених носіях — пристроях із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист даних.
Нововведення для приватного бізнесу
Для підприємців діють лояльніші умови. Так, у період з 7 листопада до 31 грудня 2021 року приватний сектор може й надалі використовувати КЕП, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів та зберігаються на будь-яких пристроях без вбудованих апаратно-програмних засобів (на звичайних флешках, жорсткому диску комп’ютера, тощо). А вже з 1 січня 2022 року підприємці зможуть використовувати КЕП лише на захищених носіях.
Що таке захищений носій
Захищений носій — це пристрій затверджений Держслужбою спецзв'язку, який має унікальний інвентарний номер та сертифікат відповідності.
Захищеність ЕП під час його зберігання на захищеному носії забезпечується такими факторами:
- КЕП неможливо скопіювати на інший пристрій;
- під час підписання електронних документів система електронного документообігу зчитує не лише файл КЕП, а й перевіряє носій;
- діє обмежена кількість спроб введення неправильного пароля — до семи разів.
Який захищений носій обрати?
На нашому сайті представлений повний перелік моделей — з додатковою пам'яттю та без неї, в металевому та пластиковому корпусах, від сертифікованих виробників — ТОВ “Автор” та “Інституту інформаційних технологій” (АТ "ІІТ"). Кожен з цих пристроїв забезпечує захищений запис і зберігання особистої інформації та має сертифікат ДССЗЗІ і гарантійний строк служби.
Смарт-картки
Цей носій виконаний у форм-факторі звичайної пластикової картки, для зчитування інформації з якої, вам знадобиться карт-рідер.
Придбати КЕП для юридичної або фізичної особи, а також для роботи з програмними РРО ви можете в нашій крамниці “Твій час”. Наші фахівці допоможуть вам обрати захищений носій, який відповідатиме вашим особистим та бізнес-вимогам.